Nestyď se za práci

25.08.2014 22:04

V jedné staré knížečce mě zaujal příběh přečtěte si jej.

 

Jistý boháč cestoval po Americe.Stalo se,že přijel do jedné obce a marně hledal nosiče,který by mu odnesl zavazadlo.Kufr nebyl příliš těžký,ale boháč si myslil:Nesluší se ,aby tak bohatý člověk jako já nesl si kufr.Mám přece dosti peněz ,abych si nechal sloužit.Proto stál bezradně před nádražím a nevěděl co počít.Tu všiml si ho starší pán a ptal se ho co mu chybí nebo co hledá.Potřeboval bych člověka,odpověděl boháč,který by mi odnesl kufr do hotelu.Ale to je lehká věc,řekl stařec,to Vám pomohu sám,vzal kufr a za chvilku byli v hotelu.Co jsem dlužen?Ptal se boháč.Dolar-pravil starý pán,poděkoval a odešel.Druhý den musel boháč jít ke starostovi obce.Stěží si lze představiti jeho překvapení,když v něm poznal člověka,který mu včera nesl kufr.Zdá se mi,že jsem Vás už někde viděl,poznamenal posměšně.Ano včera jsem Vám nesl kufr,odpověděl mu starosta bez nejmenších rozpaků, U NÁS SE ZA ŽÁDNOU PRÁCI NESTYDÍME.